Kütüphanedeki Aslan

selectBir gün kütüphaneye bir aslan girer, herkes önce korksa da şaşkınlık duygusu ağır basar sonra. Çünkü kimseye ilişmez bu aslan, sessizce okunan masalları dinler, dolanır kütüphanede. Kurallara son derece bağlı müdire, aslan kuralları ihlal etmediği için sesini  çıkarmaz ve zamanla -deyim yerindeyse-maskotu olur kütüphanenin bu aslan. Yardımcı da olur elinden-pardon patilerinden- geldiğince kütüphanedekilere, bilhassa çocuklar bayılır ona.

Sonra ne mi olur? Bir gün masal saati geldiği halde bakarlar ki aslan ortalarda yok? Aslan nereye kayboldu, neden ortalıkta yoktu, onu kim bulacaktı, yaşıyor muydu? Yaşıyorsa eğer, kütüphaneye dönecek miydi?

Bütün bu soruların cevabını bulmak istiyorsanız, size miniklerinizle okuyabileceğiniz çok tatlı bir kitap tavsiyesinde bulunmuş oluyorum: Kütüphanedeki Aslan.

Biliyorsunuz ki tanıttığım çocuk kitapları bir yetişkinin değil, çocukların onayından geçmiş olursa tanıtıyorum. Bu kitap gerek kurgusu, gerek çizimleri ile çocukların merakını celbetmeyi başardığı gibi, çok da sevdiriyor kendini.Hem siz de bir yetişkin gözüyle çok seviyorsunuz. Kitap okurken bu da önemli bir unsur, çünkü ne kadar seversek o kadar sıkılmıyoruz okurken. Ne kadar sıkılmazsak, o kadar etkili okuyoruz diye düşünüyorum.

Daha geniş ve iç sayfaların resimlerinin bulunduğu bir tanıtım yazısı daha okuyayım derseniz çocuk edebiyatı haberleri yayınlamanın yanında kitap tanıtımlarına da yer veren Felah Çocuk sitesini bir ziyaret için şuraya bir tık lütfen…

(Kütüphanedeki Aslan’ı kütüphaneden alıp okumuştuk.Bu tür okul öncesi karton kitapların satın alınması biraz güç bir fiyata satıldığının farkındayım. O yüzden siz de bulunduğunuz semtteki kütüphanelere bir göz atmayı unutmayın.)

Oyun Önerisi: Çarkıfelek

(Aslında bu “çarkıfelek” kelimesini doğru bulmuyor ve sevmiyorum ama ne diye isimlendireyim bilemedim öyle tanındığı için.)

20170227_211603.jpgPazarda gördüm bu yandaki resimde gördüğünüz çarkıfelek oyuncağını. 1,5 tl’den satılıyordu. Şimşekler çaktı o an.Bununla müthiş oyunlar kurulur diye düşündüm.Siz de alın bir tane beraber oynayalım hadi(Bulamazsanız da yapın bir tane kendiniz).

  • Okuma yazma bilen çocuklarla o bildiğimiz usul klasik çarkıfelek oynayabilirsiniz. Her biri sırayla harflerden yola çıkarak kelimeleri bulmaya çalışsın. Evde okuma yazma bilen birkaç çocuk aynı anda olmuyor malum. O zaman arkadaşları geldiğinde oynamak aklımızın bir köşesinde olsun.
  • Kitabımızı okuyoruz, dikkatle dinlemelerini, çünkü arkasından sorular geleceğini söylüyoruz. Kitabı kapatıyoruz sonra, herkes kendi çarkını çeviriyor ve gelen puanlar adedince kitaptan sorular soruyoruz. Yanımızda da not kağıdı ve kalem, puanları yazıyoruz.
  • Okul öncesi dönem çocukları için de sorular şöyle hazırlanabilir. Hortumu olan hayvan hangisi, bambu yemeyi en çok hangi hayvan sever, elimdeki kalem ne renk, bu hangi şekil, bu sayı kaç gibi…Maksat öğrenmeyi de eğlenceli hale getirmek olsun…

Daha birçok oyun üretilebilir bu çarkla. Hadi o zaman, siz bunlarla oynamaya başlayın, ben başka varyasyonlar düşüneyim…

(Bu arada resimde gördüğünüz kitap +9 olarak düşündüğüm bir kitap. Resimden esinlenerek almayı düşünmeyin küçük çocuklarınız için diye dipnot düşmek istedim. Bize hediye gelmişti ve okurken kısaltarak, seçerek okuyorum. Çocuklar için Peygamber(s.a.v.) hayatını  anlatan kitapları bir yazıda toplamak istiyorum, bizim için de siyer okumaları yapabileceğimiz kaynakları da iliştireyim hatta o yazıya diyorum.Ne dersiniz?)